Bedenktijd/retour van fysieke producten

Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jou thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 7,00 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan mij geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met me opnemen via info apenstaartje roosvandermeijden punt nl. Ik zal vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kan ik deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Levertijd en verzendkosten

Ik doe zorgvuldig mijn best bestellingen zo spoedig mogelijk bij je af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 12.00 uur worden gedaan, probeer ik dezelfde dag nog te verzenden. Niet altijd lukt het mij echter om dit na te komen. Soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van je bestelling iets langer duren. Mochten ik om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan breng ik je hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

De vermelde prijzen van producten zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten van producten hangen af van de bezorgdienst die je zelf kiest. Je kunt een keuze maken bij het afrekenen van je winkelwagen. Je kunt je bestelling ook afhalen in Pijnacker. 

Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van de door jou gekozen organisatie. Over het algemeen zal de aflevering binnen 2 tot 3 werkdagen plaats vinden. Helaas kan ik het moment van aflevering niet garanderen. Als er een levering zoek is, meld dit dan zo snel mogelijk. Ik neem dan contact op met de bezorgdienst. We wachten dan 14 dagen of het pakket alsnog wordt afgeleverd. Na 14 dagen overleggen we samen welke actie we willen ondernemen. Indien je je bestelling toch snel wil hebben zal je de goederen opnieuw moeten bestellen en betalen. Mocht dan later toch nog de eerder bestelde goederen geleverd worden, dan mag je deze op eigen kosten retourneren.

Garantie

Ik geef om mijn producten en doe logischerwijze mijn best om deze in topconditie aan je te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Op grond van het Europese recht ben ik aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt. je kunt aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse recht.
Wanneer je een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dien je binnen een redelijke termijn contact op te nemen met mij. Een redelijke termijn is in ieder geval twee maanden. Onder omstandigheden kan een termijn van langer dan twee maanden ook acceptabel zijn.
Indien je tijdig contact met me opneemt zal ik zorgen voor een kosteloze reparatie of voor vervanging.

Mijn contactgegevens vind je hier

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Ik wil je vragen om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info apenstaartje roosvandermeijden punt nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.